Categories
innovació projectes

L’anàlisi de casos en format semipresencial: una alternativa per a millorar l’aprenentatge de l’alumnat en l’àmbit de la psicologia de l’educació (2002-2003)

Resum

L’objectiu del projecte és millorar, mitjançant l’adopció d’una metodologia d’anàlisi de casos i amb el suport de les TIC, els processos d’ensenyament i aprenentatge de les assignatures troncals de Psicologia de l’educació (Psicologia, UB), Psicologia de l’educació escolar i de la instrucció (Formació del professorat, UB), Psicologia de l’educació (Formació del professorat, URV) i Psicologia de l’educació infantil (Formació del professorat, URV).

Aquest objectiu es concreta en:

  • el disseny instruccional dels crèdits pràctics de les assignatures implicades a partir de la metodologia d’anàlisi de casos;
  • la implementació en línia dels casos elaborats, de manera que els crèdits pràctics de les assignatures implicades puguin ser cursades pels alumnes de forma no-presencial o semi-presencial;
  • la millora de la satisfacció i del rendiment dels alumnes que cursen els crèdits pràctics d’acord amb la nova metodologia i modalitat proposada.

Dades del projecte

Investigador principal: César Coll

Equip de recerca:
Equip de recerca de la Universitat de Barcelona
Rosa M. Colomina Álvarez
Inés de Gispert Pastor
Teresa Mauri Majós
Rosa M. Majordom Saíz
Javier Onrubia Goñi
M. José Rochera Villach
M. Teresa Segués Morral

Equip de recerca de la Universitat Rovira i Virgili
M. Dolors Garcia Olalla
Emília Mola Ramos
Enric Valls Giménez

Font de finançament: Departament d’Universitats, revolta i Societat de la Informació, DURSI. Generalitat de Catalunya

Referència: 237MQD2002

Data d’inici: 2002
Data de finalització: 2003