Produccions
Autor/s  Títol  Tipus  Any 

Referència completa:

Remesal, A. (2004). Teachers’ conceptions of a mathematical problem and its role in their assessment practices: the needle in the haystack. Comunication presented at the ICME-10, International Conference for Mathematics Education, Copenhagen, Denmark, July, 4-11, 2004


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Coll, C., Rochera, M.J., & De Gispert, I. (2014). Supporting online collaborative learning in small groups: Teacher feedback on learning content, academic task and social participation. Computers & Education, 75 , 53-64. DOI: 10.1016/j.compedu.2014.01.015

Consultat el 27-02-2021 en http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2014.01.015

Llegir més »


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Remesal, A. (2004). Students’ and teachers’ conceptions about what constitutes a good assessment problem in mathematics. Comunication presented at AERA Annual Meeting: Enhancing the visibility and credibility of educational research, San Diego, EEUU, april, 12-16, 2004.


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Mauri, T., Onrubia, J., Colomina, R., & Clarà, M. (2019). Sharing initial teacher education between school and university: participants’ perceptions of their roles and learning. Teachers and Teaching (in press), https://doi.org/10.1080/13540602.2019.1601076

Consultat el 27-02-2021 en https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13540602.2019.1601076

Llegir més »


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Juárez, M., Remesal, A. y Ramírez, J.L. (2010). Redes asíncronas de aprendizaje como estrategia para la enseñanza del lenguaje matemático: una experiencia de educación superior. Cultura y Educación, 22(4), 475-491.


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Mauri, T., Coll, C., Colomina, R., Mayordomo, R. y Onrubia, J. (2004). Redefiniendo las condiciones de la metodología de análisis de casos para ajustar la ayuda pedagógica al alumno. Una experiencia de innovación educativa mediada por las TIC. Comunicación presentada en el III Congreso Internacional Docència Universitària i Innovació, Girona, España, 30 de juny -2 de juliol de 2004.


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Largo, M., Membrive, A, Merino, I., Niño, S. y Engel, A.  (2016). Razones de los estudiantes de primaria y de secundaria para participar en actividades fuera de la escuela.  Póster presentado en las Jornadas de Aprendizaje y educación escolar en el siglo XXI: la conexión entre experiencias de aprendizaje dentro y fuera de la escuela. Barcelona (España), 17-18 de noviembre.

Consultat el 27-02-2021 en http://psyed.edu.es/archivos/Jornades/Largo_al.pdf

Llegir més »


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Coll, C. (2004). Psicología de la educación y prácticas educativas mediadas por las tecnologías de la información y la comunicación: una mirada constructivista. Sinéctica, 25, 1-24.

Consultat el 27-02-2021 en http://psyed.edu.es/archivos/grintie/CC_Sinectica_2004.pdf

Llegir més »


twitter  facebook  connotea  delicious

Autor/s Títol Tipus Any Enllaços
Remesal, A. Teachers’ conceptions of a mathematical problem and its role in their assessment practices: the...+ Comunicació 2004  
Coll, C., Rochera, M.J., & De Gispert, I. Supporting online collaborative learning in small groups: Teacher feedback on learning content,...+ Article 2014
Remesal, A. Students’ and teachers’ conceptions about what constitutes a good assessment problem in...+ Comunicació 2004  
Mauri, T., Onrubia, J., Colomina, R., & Clarà, M. Sharing initial teacher education between school and university: participants’ perceptions of...+ Article 2019
Juárez, M., Remesal, A. y Ramírez, J.L. Redes asíncronas de aprendizaje como estrategia para la enseñanza del lenguaje matemático: una...+ Article 2010  
Mauri, T., Coll, C., Colomina, R., Mayordomo, R. y Onrubia, J. Redefiniendo las condiciones de la metodología de análisis de casos para ajustar la ayuda...+ Comunicació 2004  
Largo, M., Membrive, A, Merino, I., Niño, S. y Engel, A. Razones de los estudiantes de primaria y de secundaria para participar en actividades fuera de la...+ Comunicació 2016
Coll, C. Psicología de la educación y prácticas educativas mediadas por las tecnologías de la...+ Article 2004

« Inici  ‹ Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 següent › Final »     Resultats: 17-25 de 139