Produccions
Autor/s  Títol  Tipus  Any 

Referència completa:

Onrubia, J., Rochera, M.J. y Barberà , E. (2001). La enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas: una perspectiva psicológica. En C. Coll, A. Marchesi y J. Palacios (Comps.), Desarrollo Psicológico y Educación Vol. 2. Psicología de la Educación Escolar (pp. 487-508). Madrid: Alianza.


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Remesal, A. (2004). Teachers’ conceptions of a mathematical problem and its role in their assessment practices: the needle in the haystack. Comunication presented at the ICME-10, International Conference for Mathematics Education, Copenhagen, Denmark, July, 4-11, 2004


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Remesal, A. (2004). Students’ and teachers’ conceptions about what constitutes a good assessment problem in mathematics. Comunication presented at AERA Annual Meeting: Enhancing the visibility and credibility of educational research, San Diego, EEUU, april, 12-16, 2004.


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Remesal, A. (2009). Accessing Primary Pupils’ Conceptions of Daily Classroom Assessment Practices. In D.M. McInnerney, G.T.L. Brown, & G.A.D. Liem (Eds.) Student Perspectives on Assessment. What Students Can Tell Us About Assessment for Learning (pp. 25-51). Charlotte, NC: Information Age Publishing.


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Remesal, A., Colomina, R., Mauri, T. y Rochera, M. J. (2017). Uso de cuestionarios online con feedback automático para la e-innovación en el alumnado unversitario / Online questionnaires use with automatic feedback for e-innovation in university students. Revista Comunicar, 51, 51-60. https://doi.org/10.3916/C51-2017-05


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Rochera, M. J., Colomina, R. y Barberá, E (2001). Utilizando los resultados de la evaluación en matemáticas para optimizar el aprendizaje de los alumnos. Investigación en la Escuela, 45, 33-44.


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Rochera, M. J., Remesal, A. y Barberá, E (2002). El punto de vista del profesorado de educación primaria y educación secundaria obligatoria sobre las prácticas de evaluación del aprendizaje matemático: un análisis comparativo. Revista de Educación, 327, 249-266.


twitter  facebook  connotea  delicious

Referència completa:

Rochera, M.J. (2008). Procesos de enseñanza y aprendizaje con TIC. Implicaciones para el diseño y la investigación desde una perspectiva socioconstructivista. Conferencia presentada en el Máster de Intervención Psicoeducativa, Universidad de Granada, Granada, España, abril de 2008.


twitter  facebook  connotea  delicious

Autor/s Títol Tipus Any Enllaços
Onrubia, J., Rochera, M.J. y Barberà , E. La enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas: una perspectiva psicológica. + Capitol de llibre 2001  
Remesal, A. Teachers’ conceptions of a mathematical problem and its role in their assessment practices: the...+ Comunicació 2004  
Remesal, A. Students’ and teachers’ conceptions about what constitutes a good assessment problem in...+ Comunicació 2004  
Remesal, A. Accessing Primary Pupils’ Conceptions of Daily Classroom Assessment Practices. + Capitol de llibre 2009  
Remesal, A., Colomina, R., Mauri, T. y Rochera, M. J. Uso de cuestionarios online con feedback automático para la e-innovación en el alumnado...+ Article 2017  
Rochera, M. J., Colomina, R. y Barberá, E Utilizando los resultados de la evaluación en matemáticas para optimizar el aprendizaje de los...+ Article 2001  
Rochera, M. J., Remesal, A. y Barberá, E El punto de vista del profesorado de educación primaria y educación secundaria obligatoria sobre...+ Article 2002  
Rochera, M.J. Procesos de enseñanza y aprendizaje con TIC. Implicaciones para el diseño y la investigación...+ Conferència 2008  

« Inici  ‹ Anterior 17 18 següent › Final »     Resultats: 129-137 de 139