Desenvolupament de competències de col·laboració: suport a la regulació emocional per a l’aprenentatge col·laboratiu mitjançant dispositiu electrònic de feedback visual.
Investigador principal: Ana Remesal
Equip de recerca:
César Coll
Teresa Mauri
Javier Onrubia
Mª José Rochera
Rosa Mª Colomina
Anna Engel
Marc Clarà
Alfonso Bustos
Inés de Gispert
Anna Ginesta
Thomas Martens
Oliver Schneider
Font de financiació: Vicerectorat de Política Docent i Científica – Programa de Millora i Innovació Docent- Universitat de Barcelona
Referència: 2012 PID-UB006
Data d'inici: 2012
Data de finalització: 2013
Resum
La competència de treball en grup col·laboratiu no és de domini assegurat entre els estudiants de magisteri. No obstant, en tant que futurs mestres, n’és imprescindible la seva adquisició des de tres punts de vista diferents: com a eina d’aprenentatge pròpia, com a eina de ensenyança, com a eina de futur treball en equip docent. L’objectiu essencial del projecte consisteix en la promoció de la competència col·laborativa per mitjà de la conscienciació de l’estat motivacional individual i grupal. S’implementarà un aplicatiu informàtic específicament dissenyat per a visualitzar i tomar consciencia de l’estat motivacional, segons els paràmetres de la teoria de la autodeterminació i des de una perspectiva marco de caràcter sociocultural. El projecte es porta a terme en col·laboració amb membres del Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (DIPF)...(+)