Investigació
Dades del projecte

Una proposta de col.laboració escola-universitat en el practicum centrada en els motius de canvi i millora de l'escola

Investigador principal: Javier Onrubia

Equip de recerca:
Maria Eugènia Arús
Montserrat Balsera
Glòria Bertran
Núria Canela
Rosa Colomina
Judit Escoda
Àlex Garcia
Anna Ginesta
Nagore Irruñategi
Ma. José Harto
Paloma Llaquet
Leticia López
Agurtzane Martínez
Teresa Mauri
Rosa Mayordomo
Rosa Sayós
Daniel Solera
Horacio Vidosa
Irene Yúfera

Font de financiació: Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)

Referència: ARMIF 2017 00011

Data d'inici: 2018
Data de finalització: 2020

« Tornar al llistat anterior

Resum

El projecte té com a finalitat general dissenyar, posar en pràctica, valorar i delimitar les condicions per generalitzar una proposta de millora de les pràctiques dels estudiants de mestre d’Educació Primària orientada per tres principis bàsics: la col·laboració entre escola i universitat, la reflexió conjunta sobre i per a l’acció per part d’estudiants i tutors de pràctiques, i el compromís amb la innovació, el canvi i la millora dels mestres i les escoles.

La proposta vertebra el currículum de les assignatures de pràctiques a través de processos sistemàtics de reflexió conjunta en què el treball de l'estudiant es dissenya i es desenvolupa des d’una mirada compartida entre escola i universitat que pren com a referent les preocupacions, inquietuds i interessos de canvi i millora dels mestres i de l’escola. La proposta s’organitza al voltant de la posada en marxa de dos tipus d’espais col.laboratius: els "tallers de co-disseny per a la millora i el canvi”, en què participen de manera conjunta els estudiants en practiques, els tutors de l’escola i els tutors de la universitat, i els “tallers de co-configuració de l’activitat formativa...(+)