Investigació
Dades del projecte

Aprendre amb sentit. Estratègies, instruments i pràctiques de personalització de l'aprenentatge escolar.

Investigador principal: César Coll (Universitat de Barcelona)

Equip de recerca:
Demarcació de Barcelona:
Engel, A. (Coordinadora, Universitat de Barcelona)
Oller, Judith (Universitat de Barcelona)
Rochera, María José (Universitat de Barcelona)
Largo, Mariana (Universitat de Barcelona)
Merino, Iris (Universitat de Barcelona)
Membrive, Antonio (Universitat de Barcelona)
Añazco, David (Universitat de Barcelona)
López, Irene (Universitat de Barcelona)

Demarcació de Lleida:
Manzano, Raül (Coordinador, Centre de Recursos Pedagògics del Segrià)
Bonet, Amadeu (Institut d’Educació Secundària Josep Vallverdú)
Lladós, Laura (Escola Bressol Municipal Balafia)
Carrillo, Carolina (Escola Camps Elisis)
Llovera, Gemma (Institut d’Educació Secundària Josep Vallverdú)
Majó, Fanny (Escola Francesco Tonucci)
Zapater, Maria (Institut d’Educació Secundària Josep Vallverdú)

Demarcació de Madrid:

Martín, Elena (Coordinadora, Universidad Autónoma de Madrid)
Solari, Mariana (Universidad Autónoma de Madrid)
Hernández, Laura (Universidad Autónoma de Madrid)
Nieto, Mara (Universidad Autónoma de Madrid)
Martín, Javier (Universidad Autónoma de Madrid)
Pérez, Eva Mª (Universidad Autónoma de Madrid)

Demarcació de México:
Díaz Barriga, Frida (Coordinadora, Universidad Autónoma de México)
Gasca, María Alejandra ((Universidad Nacional Autónoma de México)
Heredia, Abraham (Universidad Nacional Autónoma de México)
López, Edmundo (Universidad Nacional Autónoma de México)
López, Rafael (Universidad Nacional Autónoma de México)
Ramírez, Minerva (Universidad Nacional Autónoma de México)
Vázquez, Verónica (Universidad Nacional Autónoma de México)
Zárate, Fernando (Universidad Nacional Autónoma de México)

Font de financiació: Instituto de Tecnologías, Educación y Aprendizaje (INTEA), Fundación Santa María -FSM

Referència: Proyecto FBiG 308977

Data d'inici: 2016
Data de finalització: 2019

« Tornar al llistat anterior

Resum

Aquest projecte s'inscriu en el marc dels esforços desplegats actualment en diferents nivells (pràctiques docents, investigació i polítiques educatives) per reforçar i recuperar el sentit que nens, joves i adults atribueixen als aprenentatges que realitzen en les institucions d'educació formal i escolar. La pèrdua del sentit de l'educació i l'aprenentatge escolar és un fenomen que es manifesta en pràcticament tots els nivells del sistema educatiu i que afecta a diferents països. Entre les seves causes, cal destacar el fet que els alumnes solen percebre que els aprenentatges escolars estan deslligats de les seves trajectòries personals d'aprenentatge. És per això que una de les vies més importants per ajudar l'alumnat a recuperar, reforçar i reconstruir el sentit de l'aprenentatge escolar és enderrocar les barreres que separen els aprenentatges escolars de les trajectòries personals d'aprenentatge, és a dir, personalitzar l'aprenentatge que té lloc en les institucions d'educació formal. La personalització és una assignatura pendent en els centres educatius. Tanmateix, hi ha escoles, instituts i professors que són l'excepció, desenvolupant pràctiques que...(+)