Innovació
Dades del projecte

L’ús de la informació proporcionada de forma automàtica pel L’ús de la informació proporcionada de forma automàtica pel Moodle per a la millora de processos col·laboratius en fòrum

Investigador principal: Anna Engel

Equip de recerca:
Mónica Aldana
Marc Clarà
César Coll
Rosa Colomina
Anna Ginesta
Inés de Gispert
Teresa Mauri
Shamaly Niño
Javier Onrubia
Ana Remesal
María José Rochera
Horacio Vidosa

Font de financiació: Vicerectorat de Política Docent i Científica – Programa de Millora i Innovació Docent- Universitat de Barcelona

Referència: 2014PID_UB/024

Data d'inici: 2014
Data de finalització: 2015

« Tornar al llistat anterior

Resum

El focus del projecte és desenvolupar un mètode per explotar l'enorme cabal de dades sobre l'activitat dels usuaris que registra automàticament la plataforma d'ensenyament i aprenentatge Moodle, amb la finalitat de comprendre millor i optimitzar els processos de col·laboració que desenvolupen els estudiants quan participen en fòrums de discussió o debat,

Prenent com a base les dimensions implicades en l'exercici de la influència educativa (gestió de la participació social, gestió de la tasca acadèmica i gestió l’elaboració de sistemes de significats) i el concepte d'influència educativa distribuïda (presencia, participació i modalitats de participació) es preveu definir un conjunt d'indicadors sobre l’activitat dels estudiants en fòrums de discussió o debat.

La consideració conjunta dels aquests indicadors ens permetrà oferir als estudiants una imatge completa, situada i multidimensional dels seus propis processos col·laboratius en termes de les ajudes que es lliuren mútuament. Igualment aquest conjunt d'indicadors ens permetrà oferir als estudiants orientacions i suggeriments per ajudar-los a desenvolupar competències de treball i aprenentatge...(+)