Innovació
Dades del projecte

L'ús del mòdul"feedback" del Moodle per a l'avaluació amb rúbriques

Investigador principal: Responsables: César Coll, Alfonso Bustos i Anna Engel

Equip de recerca:
Marc Clarà
Rosa Colomina
Anna Ginesta
Inés de Gispert
Teresa Mauri
Javier Onrubia
Ana Remesal
María José Rochera

Font de financiació: Vicerectorat de Política Docent i Científica – Programa de Millora i Innovació Docent- Universitat de Barcelona

Referència: PID 2011

Data d'inici: 2010
Data de finalització: 2011

« Tornar al llistat anterior

Resum

Aquest projecte té com a finalitat l'ús de rúbriques per a l'avaluació entre iguals mitjançant l'eina de feedback de la plataforma Moodle. Aquest ús es proposa com un suport per millorar les competències dels estudiants de màster en les presentacions orals i la gestió dels debats presencials i virtuals.

Aquesta finalitat es situa en el marc més ampli de la recerca de solucions a alguns dels problemes i dificultats per a l'avaluació de les competències dels estudiants amb què s'enfronta l'educació universitària en l'actualitat, explorant enfocaments alternatius a l'avaluació tradicional.

Les rúbriques són guies o escales d'avaluació on s'estableixen nivells progressius de domini o perícia relatius a l'exercici que un alumne o un grup d'alumnes mostra respecte d'un procés o producció determinada. Les rúbriques s'elaboren a partir de la intersecció de dues dimensions: els criteris o indicadors i el grau en què aquests indicadors són presents en termes de nivells progressius d'acompliment que van des de les execucions més pobres o incipients fins les excel·lents.

La finalitat general del projecte es concreta en els següents...(+)