GRINTIE

Aliança Educació360

GRINTIE has recently joined the "Aliança Educació360", a group of entities, institutions and diverse groups that, within the project Educació360. Educació a temps complet, they are interested in connecting learnings between school and non-school educational spaces so that apprentices can build their life trajectories with more and better educational opportunities.

The project, promoted by Diputació de Barcelona, Fundació Jaume Bofill and Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC), was presented on January 29 of 2018 in Barcelona at the event “Construïm l’Educació360. Una aliança per connectar temps i espais educatius .

  • Dr. César Coll participated in the round table ”Research in the digital, intercultural and glocal society” together with Dr. Maria Teresa Anguera and Dr. Cristina Alonso in the IRED'19 Conference.
  • Presentation of the communication “El Lifebook como herramienta de reflexión sobre uno mismo y sobre el propio proceso de aprendizaje” part of the Personae Research Project in IRED'19 Conference.
  • Some members of GRINTIE presented the communication titled “La reflexión como estrategia de personalización del aprendizaje escolar: una pauta para la observación y el análisis de una práctica” of the Personae Research Project in IRED'19 Conference.
  • Some members of GRINTIE presentated the communication titled “La conexión de experiencias de aprendizaje dentro y fuera de la escuela: un caso ilustrativo” in IRED'19 Conference.
  • Some members of GRINTIE presented the communication "Promover la colaboración entre maestros tutores/as y tutores/as de universidad en “espacios compartidos” de evaluación formativa en el prácticum de Maestro de Educación Primaria" en el Congreso IRED'19.
  • Mauri, Colomina, Onrubia, & Ginesta presented in IRED'19 Conference the paper “La contribución de la reflexión conjunta entre tutores y estudiantes al desarrollo del conocimiento práctico en el prácticum de formación de maestros”.
  • Porrúa, Rochera & Oller presented in IRED'19 Conference the paper “Desarrollo de un cuestionario para evaluar las actividades de evaluación y feedback en educación superior desde la personalización del aprendizaje".
  • Some members of GRINTIE presented the paper “El análisis de una práctica educativa que promueve la conexión de experiencias de aprendizaje dentro y fuera de la escuela” of the Personae Research Project at Congreso IRED'19.
  • La editorial Graó ha publicado un dossier monográfico sobre la personalización del aprendizaje .