In- and out-of-school activities and their influence on attitudes and expectations regarding science and technology

The aim of In- and out-of-school activities and their influence on attitudes and expectations regarding science and technology was to examine whether student’s preference for
taking part in science and technology (S&T) -related activities in- and out-of-school was related to their attitudes towards science and scientists and their future professional aspirations.

The results showed that the greater the students’ preference for participating in S&Trelated activities, the more value they attributed to science work to improve people’s quality of life. Future professional expectations were associated to a greater extent with a preference for taking S&T-related subjects at school than with participation in S&T-related activities outside school. ...(+)



We discuss the need to analyse in depth the characteristics of these activities and what children and young people learn from participating in them, in order to define strategies that increase motivation and interest in learning about S&T and improving its teaching.




  • Deydi Saballa ha defensat la tesi Los actos y el sentido de reconocimiento en la construcción de la identidad de aprendiz dirigida pel Dr. César Coll i la Dra. Leili Falsafi.
  • Begoña Roca defensà la tesi "Els recursos discursius de l’assessor en un procés d’assessorament col·laboratiu" dirigida pel Dr. Javier Onrubia el 8 de febrer de 2019 a la Sala de Graus de la Facultat de Psicologia.
  • Maria Àngels Armengol ha defensat la tesi "La creación de un contexto de colaboración en un proceso de asesoramiento psicopedagógico dirigido a la mejora de las prácticas docentes del profesorado" dirigida pel Dr. Javier Onrubia.
  • Rubén Darío Abelló ha defensat la tesi "Reconstrucción de la identidad de aprendiz, integración académico-social y su relación con la permanencia en estudiantes de la Universidad de Concepción" tutoritzada pel Dr. César Coll.
  • S'inaugura a la Benemèrita Universitat Autònoma de Pobla (Mèxic) la Càtedra César Coll de Recerca i Innovació Educativa, Setembre de 2018.
  • L'editorial Graó ha publicat un dossier monogràfic sobre la personalització de l'aprenentatge.
  • L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) acredita el Màster Interuniversitari de Psicologia de l'Educación -MIPE- amb menció d'excel·lència